El concepte Club Make&Learn pretén ser una xarxa de clubs situats en makerspaces o aules de creació d’arreu on es promogui l’educació maker i es generi una comunitat d’estudiants apassionats per les tecnologies relacionades amb la robòtica i motivats per desenvolupar projectes makers aplicant un gran ventall de materials i tecnologies de fabricació, tot participant en competicions, fires i esdeveniments relacionats amb les activitats realitzades dins del club.

Objectius:

  • Aprendre a programar plaques tipus Arduino, tant amb llenguatge gràfic com Bitbloq o de codi com el propi d’Arduino.
  • Introduir-se al moviment maker seguint la metodologia d’aprenentatge basat amb projectes (ABP).
  • Desenvolupar projectes per presentar-los a fires de caràcter maker o tecnològiques.
  • Preparar-se per competicions de robòtica lliure com la RoboCAT.

Curs oficial de Bitbloq per a professorat

Programa:

  • Robòtica educativa, eines per l’aula.
  • Conceptes de sensors, actuadors i programació de plaques controladores.
  • Dinàmiques i tècniques per implementar la robòtica a l’aula.
  • Algoritmes, programació seqüencial i diagrames de flux.
  • Tècniques d’avaluació.​


Objectius:

  • Adquirir nocions bàsiques d’electrònica digital i analògica.
  • Aprendre a programar amb el llenguatge gràfic Bitbloq.
  • Controlar una placa tipus Arduino utilitzant sensors i actuadors.
  • Aplicar els coneixements adquirits amb activitats pràctiques.

Curs de disseny de projectes makers per a professorat

Programa:

  • Projecte EducaQuiz: Creació d’un concurs de paraules amb contingut adaptable.
  • Projecte ReciclaBot: Creació de robots mòbils amb material reciclat.
  • Projecte Smart House: Creació de la maqueta d’una casa automatitzada.
  • Projecte Smile: Creació d’una cara capaç de reaccionar al que li diu l’usuari.
  • Projecte MusicBox: Creació d’una caixa musical electrònica.


Objectius:

  • Aprofundir en conceptes d’electrònica i programació.
  • Aplicar els coneixements adquirits en anteriors cursos amb projectes makers.
  • Gestionar projectes makers multidisciplinars mitjançant l’eina informàtica Trello.
  • Preparar i dissenyar projectes makers aplicables a l’aula.

Curs de disseny orientat a la impressió 3D per a professorat

Programa:

  • Bloc I: Programari lliure de modelatge 3D.
  • Bloc II: Introducció al modelatge 2D/3D.
  • Bloc III: Introducció a la impressió 3D.
  • Bloc IV: Desenvolupament de projectes educatius i col·laboratius.


Objectius:

  • Conèixer l’estat de l’art del programari lliure de modelatge en 3D.
  • Aprendre a dissenyar des d’un esbós 2D fins a modelar assemblatges en 3D.
  • Comprendre els diferents tipus de formats del món 3D.
  • Conèixer els diferents tipus de impressores 3D i materials imprimibles i la seva pràctica.
  • Aplicar els coneixements adquirits a l’àmbit educatiu.

STEAM Workshop: Robòtica amb LEGO Mindstorms EV3

Endinsar-se a la programació a través de diferents muntatges fets amb LEGO Mindstorms EV3 ja és un fet. Estimular el pensament creatiu i lògic i despertar vocacions tecnològiques són dos objectius claus en aquest taller, on els assistents aprendran i es divertirant superant tot tipus de reptes.

STEAM Workshop: Programació creativa amb Scratch i MakeyMakey

Inicia’t al món de la programació amb Scratch. Una eina molt utilitzada i ben valorada. Permet programar de manera senzilla i intuïtiva tot el que t'imaginis. També crearem i controlarem els nostres propis videojocs mitjançant comandaments fets amb materials conductors i la plaqueta de control MakeyMakey.

STEAM Workshop: Creació d'animacions stop-motion

Introdueix-te a la tecnologia d'animacions stop-motion i crea vídeos, animacions, petits curts i més, utilitzant tot tipus de material i sobre la temàtica que vulguis. Una activitat on la creativitat és el pilar principal, acompanyat de la comunicació, el treball en equip i la destresa manual.

Maker Workshop: Robòtica amb Bitbloq

Mai no hauràs fet robòtica d'aquesta manera! 

Introdueix-te al món de la programació amb el llenguatge de blocs Bitbloq, mitjançant diferents sensors i actuadors de BQ, amb un placa tipus Arduino i realitzant els reptes plantejats.

Maker Workshop: Disseny orientat a la impressió 3D

La impressió 3D és una realitat! 

Treu el màxim profit d'aquesta nova tecnologia aprenent a utilitzar programari lliure de disseny 2D/3D i la impressora 3D educativa Formbytes.

Contacte

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies