Projecte STEAM: Pinball
Disseny, construcció i programació d'un Pinball amb micro:bit i Tinkercad Codeblocks
Ets a Inici > Situacions d’Aprenentatge SHERPA > Projecte STEAM: Pinball
Descripció
Descripció de la situació d’aprenentatge
Construeix i programa un pinball únic amb micro:bit. En aquesta situació d'aprenentatge, l'alumnat integra coneixements i habilitats relacionades amb el procés tecnològic, el dibuix tècnic i artístic, l'ús d'eines a l'aula de tecnologia i el disseny 3D. A partir del treball per reptes i el treball manipulatiu l'alumnat dissenya, construeix la maqueta d'un joc de pinball, modelant amb Tinkercad Codeblocks els obstacles i programant el joc amb micro:bit i l'entorn MakeCode.

Durada:
De 20 a 26 hores

Àrea de coneixement:
Tecnologia i Digitalització

Etapa educativa:
Educació Secundària




Objectius
- Comprendre el funcionament del joc de pinball i la seva història.
- Identificar les fases del procés tecnològic en un projecte concret.
- Entendre l’aportació de valor de la impressió 3D i la programació en la maqueta d’un projecte.
- Reconèixer el procés de creació d’una peça des del disseny fins a la modelització.
- Desenvolupar models 3D de forma algorítmica amb l’eina Tinkercad Codeblocks.
- Programar amb la placa micro:bit i l’entorn MakeCode un joc de Pinball.
- Desenvolupar el disseny i la construcció d’una maqueta.
- Muntar pas a pas la maqueta d’un pinball amb diferents eines i operacions en el taller de tecnologia.
Recursos
- micro:bits
- Cables alligator
- Molles de compressió
- Boles d’acer
- Llistons i varilles de fusta
- Peces de fusta
- Peces 3D
- Cargoleria
- Làmines de cartró
- Material per a manualitats (cartolines, plantilles, etc.)
- Elements de fixació (gomes elàstiques)
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.