Com podem utilitzar l’aire i l’aigua per generar moviment?

Pneumàtica i hidràulica

Descripció

Descripció de la situació d’aprenentatge

Coneixes alguna màquina de la teva vida quotidiana que utilitzi un sistema pneumàtic o hidràulic? A partir d'una pregunta inicial i diverses activitats basades en metodologies actives, l'alumnat treballa diferents conceptes sobre pneumàtica i hidràulica, coneix les parts i els components d'un circuit pneumàtic, així com la descripció de cada un d'ells, el símbol que el representa i la seva posterior lectura i anàlisi en un circuit. Un conjunt de sabers que aplica posteriorment en el muntatge d'una premsa hidràulica per estudiar el Principi de Pascal.

Durada:

De 10 a 14 hores

Àrea de coneixement:

Tecnologia

Etapa educativa:

Educació Secundària

1 Pneumàtica i hidràulica
4 Pneumàtica i hidràulica
2 Pneumàtica i hidràulica
5 Pneumàtica i hidràulica
3 Pneumàtica i hidràulica

Objectius

  • Assimilar els conceptes i principis fonamentals de la pneumàtica i hidràulica.
  • Identificar els components essencials, la simbologia i el procediment operatiu d’un circuit.
  • Explorar com funcionen els circuits pneumàtics i hidràulics.
  • Introduir-se als programaris de simulació específics per a circuits pneumàtics.
  • Investigar les principals aplicacions de la pneumàtica i hidràulica mitjançant la construcció d’una premsa hidràulica.
  • Entendre els principis físics subjacents als circuits pneumàtics i hidràulics.

Recursos

  • Làmines i llistons de fusta
  • Cargoleria I elements de fixació 
  • Xeringues i tub transparent

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “Com podem utilitzar l’aire i l’aigua per generar moviment?”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

T’INTERESSA?

Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.

Obrir xat
1
En què et podem ajudar?