Projecte: Casa domòtica

Muntatge i programació d'una casa domòtica amb Arduino

Descripció

Descripció de la situació d’aprenentatge

Com pot la domòtica millorar l’autonomia de les persones amb mobilitat reduïda? En aquest projecte, l’alumnat dissenya i construeix una maqueta d’una casa intel·ligent controlada amb Arduino, desenvolupant una app amb App Inventor per gestionar diferents sistemes com la il·luminació, l’obertura de portes i la temperatura. A més, crea elements personalitzats amb disseny 3D per integrar-los a la maqueta. Treballant en equip, combina programació, electrònica i modelatge 3D per aplicar la tecnologia a la millora de l’accessibilitat.

Durada:

De 24 a 30 hores

Àrea de coneixement:

Tecnologia

Etapa educativa:

Educació Secundària

casa domòtica3
casa domòtica (1)
casa domòtica 2

Objectius

  • Analitzar com la domòtica pot millorar l’accessibilitat i la qualitat de vida.
  • Programar un sistema amb Arduino per controlar diferents dispositius automatitzats.
  • Desenvolupar una aplicació mòbil amb App Inventor per controlar i monitorar diferents sistemes d’una casa intel·ligent.
  • Fabricar components personalitzats per a la maqueta.
  • Integrar coneixements de programació, electrònica i disseny digital en un projecte funcional.
  • Treballar en equip per idear, prototipar i presentar una solució tecnològica.

Recursos

  • Plaques ESP32 STEAMakers
  • Components electrònics, mini-protoboard i cablejat
  • Kits DM Casa domòtica
  • Cargoleria
  • Fungibles diversos

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “Projecte: Casa domòtica”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

T’INTERESSA?

Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.

Iniciar conversa
Hola! En què et podem ajudar?
Hola! 👋
En què et podem ajudar?