Ets a Inici > Situacions d’Aprenentatge SHERPA > Projecte: Casa domòtica
Descripció
Descripció de la situació d’aprenentatge
Com pot la domòtica millorar l’autonomia de les persones amb mobilitat reduïda? En aquest projecte, l’alumnat dissenya i construeix una maqueta d’una casa intel·ligent controlada amb Arduino, desenvolupant una app amb App Inventor per gestionar diferents sistemes com la il·luminació, l’obertura de portes i la temperatura. A més, crea elements personalitzats amb disseny 3D per integrar-los a la maqueta. Treballant en equip, combina programació, electrònica i modelatge 3D per aplicar la tecnologia a la millora de l’accessibilitat.

Durada:
De 24 a 30 hores

Àrea de coneixement:
Tecnologia

Etapa educativa:
Educació Secundària



Objectius
- Analitzar com la domòtica pot millorar l’accessibilitat i la qualitat de vida.
- Programar un sistema amb Arduino per controlar diferents dispositius automatitzats.
- Desenvolupar una aplicació mòbil amb App Inventor per controlar i monitorar diferents sistemes d’una casa intel·ligent.
- Fabricar components personalitzats per a la maqueta.
- Integrar coneixements de programació, electrònica i disseny digital en un projecte funcional.
- Treballar en equip per idear, prototipar i presentar una solució tecnològica.
Recursos
- Plaques ESP32 STEAMakers
- Components electrònics, mini-protoboard i cablejat
- Kits DM Casa domòtica
- Cargoleria
- Fungibles diversos
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.