Com podem distingir la informació real de la falsa?
Claus per a una ciutadania digital crítica
Ets a Inici > Situacions d’Aprenentatge SHERPA > Com podem distingir la informació real de la falsa?
Descripció
Descripció de la situació d’aprenentatge
Estem preparats per identificar la informació falsa a la xarxa? En aquesta situació d'aprenentatge, l'alumnat desenvolupa habilitats per analitzar críticament la informació que consumeix en entorns digitals. A través de l'exploració de casos reals i l'ús d'eines digitals, aprèn a verificar fonts, reconèixer notícies falses i entendre els mecanismes de desinformació.

Durada:
De 24 a 30 hores

Àrea de coneixement:
Digitalització

Etapa educativa:
Educació Secundària

seguretat 1
Objectius
- Analitzar críticament la informació digital per distingir la veritat de la desinformació.
- Entendre l’efecte social de les fake news.
- Utilitzar eines digitals per verificar i contrastar informació.
- Desenvolupar una actitud crítica i responsable en el consum i la difusió de continguts.
Recursos
- Aquesta situació d’aprenentatge no requereix material de m+l.
Sigueu els primers a ressenyar “Com podem distingir la informació real de la falsa?” Cancel·la les respostes
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.