Com podem distingir la informació real de la falsa?

Claus per a una ciutadania digital crítica

Descripció

Descripció de la situació d’aprenentatge

Estem preparats per identificar la informació falsa a la xarxa? En aquesta situació d'aprenentatge, l'alumnat desenvolupa habilitats per analitzar críticament la informació que consumeix en entorns digitals. A través de l'exploració de casos reals i l'ús d'eines digitals, aprèn a verificar fonts, reconèixer notícies falses i entendre els mecanismes de desinformació.

Durada:

De 24 a 30 hores

Àrea de coneixement:

Digitalització

Etapa educativa:

Educació Secundària

seguretat 1

Objectius

  • Analitzar críticament la informació digital per distingir la veritat de la desinformació.
  • Entendre l’efecte social de les fake news.
  • Utilitzar eines digitals per verificar i contrastar informació.
  • Desenvolupar una actitud crítica i responsable en el consum i la difusió de continguts.

Recursos

  • Aquesta situació d’aprenentatge no requereix material de m+l.

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “Com podem distingir la informació real de la falsa?”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

T’INTERESSA?

Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.

Iniciar conversa
Hola! En què et podem ajudar?
Hola! 👋
En què et podem ajudar?