Ets a Inici > SHERPA > Projecte STEAM: Sínia
Description
Descripció de la situació d’aprenentatge
Munta, programa i personalitza la maqueta d'una sínia amb micro:bit i MakeCode. En aquesta situació d'aprenentatge, l'alumnat assumeix el repte de programar una màquina, concretament una sínia, utilitzant la placa micro:bit. Integrant diversos coneixements i habilitats tecnològiques, com el muntatge de maquetes a partir de seguir una guia pas a pas, la programació en blocs amb MakeCode i el concepte de màquina simple i mecanismes, els i les estudiants construeixen i donen moviment a la maqueta d'una Sínia.
Durada:
De 12 a 14 hores
Àrea de coneixement:
STEAM
Etapa educativa:
Educació Primària
Objectius
- Comprendre la importància de les màquines al llarg de la història.
- Entendre els conceptes de màquina i mecanisme.
- Conèixer l’entorn de programació en blocs per micro:bit.
- Desenvolupar programes amb MakeCode i la placa micro:bit.
- Utilitzar diferents estructures de programació.
- Programar components electrònics externs amb la micro:shield.
- Comprendre el moviment d’una màquina mitjançant la construcció i programació d’una maqueta.
Recursos
- micro:bits
- micro:shields
- Components electrònics i cablejat
- Peces, eixos i suports de fusta
- Politges i separadors de fusta
- Rodes i discs de cartró
- Cargoleria
- Elements de fixació (gomes elàstiques, tires de velcro i brides)
- Material per a manualitats (cartolines)
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Reviews
There are no reviews yet.