Bones pràctiques per a una presència en línia responsable

Seguretat i benestar digital

Descripció

Descripció de la situació d’aprenentatge

Aquesta situació d'aprenentatge se centra en la comprensió i gestió responsable de la presència en línia. L'alumnat explora els fonaments de la identitat digital, la seguretat i la privacitat en entorns digitals, així com el benestar digital i els drets i responsabilitats en l'espai virtual. Mitjançant activitats diverses, com debats, anàlisis de casos pràctics i la creació d'una campanya audiovisual de conscienciació, es promou una actitud crítica i ètica en l'ús de les tecnologies digitals.

Durada:

De 24 a 30 hores

Àrea de coneixement:

Digitalització

Etapa educativa:

Educació Secundària

seguretat i benestar digital

Objectius

  • Conèixer els drets digitals i les implicacions ètiques de la presència en línia.
  • Comprendre la identitat digital i la seva relació amb la privacitat i l’empremta digital.
  • Analitzar casos pràctics per desenvolupar una actitud crítica en l’ús d’eines digitals.
  • Aplicar estratègies de seguretat i protecció de dades en entorns digitals.
  • Reflexionar sobre l’impacte de l’ús de la tecnologia en el benestar digital.
  • Dissenyar una campanya audiovisual per fomentar una presència en línia responsable.

Recursos

  • Aquesta situació d’aprenentatge no requereix material de m+l.

Ressenyes

Encara no hi ha ressenyes.

Sigueu els primers a ressenyar “Bones pràctiques per a una presència en línia responsable”

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

T’INTERESSA?

Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.

Iniciar conversa
Hola! En què et podem ajudar?
Hola! 👋
En què et podem ajudar?