Descobreix les novetats del programa educatiu SHERPA per al curs 2023-2024
SHERPA s’actualitza per adaptar-se encara més a la LOMLOE i a les necessitats dels centres educatius. Ara amb més mòduls per a Primària, ESO i… Batxillerat!
Com sabeu, a make+learn ens agrada escoltar al professorat i ens esforcem per atendre les seves necessitats a més d’estar a la vanguardia d’innovació educativa i tecnologia. Per això, any rere any, fem canvis i introduïm millores en el nostre programa educatiu.
Avui, en aquest article volem donar-vos a conèixer les novetats que estem preparant en el programa educatiu SHERPA pel curs 23-24. Totes elles enfocades a acompanyar al professorat i facilitar la seva tasca diària en la implementació de les disciplines STEAM a l’aula!
SHERPA evoluciona per adaptar-se a les necessitats dels centres educatius i als darrers canvis en educació. Entre les novetats més assenyalades destaquem els nous mòduls per a primària i tots els mòduls de SHERPA adaptats als nous canvis d’educació i basats en situacions d’aprenentatge. A més, l’equip de sherpes seguirà proporcionant acompanyament personalitzat al professorat per adaptar els continguts de SHERPA a la matèria de tecnologia (o tecnologia i digitalització) i les optatives del centre segons la LOMLOE, així com formació online per a la millora contínua del professorat. Però sense dubte, la gran novetat del curs és un itinerari especialment dissenyat per a dues de les noves optatives de batxillerat, una novetat que reforça el compromís de SHERPA amb la formació tecnològica integral de l’alumnat, des de cicle inicial de primària fins a batxillerat.
A continuació, t’expliquem en detall les novetats per al proper curs:
Nous mòduls didàctics per a primària
Fa ja uns anys vam decidir desenvolupar també mòduls didàctics per a primària amb l’objectiu d’ensenyar programació i robòtica. I no només això, sinó que volíem fer-ho d’una forma divertida i accessible. Vam demostrar tant al professorat com a l’alumnat que la tecnologia pot ser súper divertida i útil per treballar continguts d’altres àmbits. Les escoles que han provat els nostres mòduls han quedat encantades i han demanat més.
Per això, pel proper curs tenim preparats 18 mòduls per cobrir cada trimestre de 1r a 6è de primària. Les escoles poden triar quins volen i com combinar-los amb el què ja fan. Així, no es tracta només d’una línia progressiva de programació i robòtica per a infants de 6 a 11 anys (18 mòduls), sinó que es pot triar qualsevol mòdul per implementar-lo a l’aula en el moment que més convingui al centre. Així, seguim sent flexibles i adaptables, tal com garanteix el nostre programa educatiu SHERPA. Proporcionem al centre el què necessita: material didàctic, equipament i suport per aconseguir que l’alumnat gaudeixi del seu aprenentatge.
Situacions d’aprenentatge SHERPA
Les situacions d’aprenentatge es caracteritzen per proposar un repte a l’alumnat, presentar un context autèntic i utilitzar metodologies actives. SHERPA fins ara ja incloïa gran part d’aquests aspectes, ara a més a més per al pròxim curs proporcionarem la documentació necessària i adaptada a aquestes situacions d’aprenentatge i a la nova llei d’educació.
Acompanyament personalitzat i formació online
Pel següent curs, tot el professorat que treballi amb SHERPA tindrà accés a vídeos formatius dels mòduls didàctics més tècnics per comprendre i conèixer la millor manera d’implementar-los a l’aula. A més, serviran per resoldre possibles dubtes tècnics o pedagògics que puguin sorgir durant la seva realització. D’aquesta manera, l’acompanyament de l’equip de sherpes que realitzarà als centres no serà tant per resoldre dubtes sobre la implementació sinó per fer adaptacions en el contingut, a més de seguir donant suport en la planificació i gestió de tot plegat.
Itinerari de programació i robòtica per a Batxillerat
Una de les novetats destacades i més demandada, són els mòduls SHERPA per a les optatives de programació i robòtica de 1r de batxillerat.
Aquestes optatives són una molt bona oportunitat per alumnat que vulgui anar més enllà amb els seus coneixements i habilitats sobre programació i robòtica. Però, què suposa per al professorat? És un repte complexe per a molts docents amb poca experiència en aquest àmbit poder desenvolupar i implementar contingut a l’alçada dels requisits d’aquestes matèries.
Sent conscients d’això, l’equip de M&L està treballant juntament amb docents per crear diferents itineraris amb projectes motivadors i recursos actuals i professionals per a les noves optatives de 1r de batxillerat, incloent intel·ligència artificial, tractament de dades, videojocs, modelatge 3D i creació de sistemes mecatrònics autònoms.
L’optativa de robòtica de 1r de batxillerat consistirà en 3 projectes independents de maquetes d’estacions industrials combinant Arduino i ESP32 amb modelatge 3D i desenvolupament d’aplicacions que poden ser implementats individualment per trimestre o en sèrie per formar una línia de producció completa durant el curs.
L’optativa de programació de 1r de batxillerat és anual i es dividirà en quatre mòduls didàctics per ensenyar a l’alumnat les bases de la programació en Python i JavaScript, així com les metodologies de l’àmbit professional del software. Es tractaran temes com els fonaments de la programació, el pseudocodi o els diagrames de flux per a treballar competències com la resolució de problemes, la creació de videojocs, l’automatització de tasques i l’anàlisi de dades.
Esperem que les novetats per al curs 23/24 t’hagin semblat interessants. Si tens qualsevol pregunta o ja has decidit que vols implementar SHERPA a l’aula, posa’t en contacte amb nosaltres. L’equip d’assessors didàctics de make+learn està a disposició per resoldre les teves qüestions i fer una proposta a mida per al teu centre educatiu.
Equip make+learn