Projecte STEAM: Cicle de l’aigua
Construcció i programació d'una maqueta sobre el cicle de l'aigua amb micro:bit
Ets a Inici > SHERPA > Projecte STEAM: Cicle de l’aigua
Description
Descripció de la situació d’aprenentatge
Desenvolupa una maqueta animada del cicle de l'aigua. En aquesta situació d'aprenentatge, es proposa a l'alumnat el repte de crear una maqueta que il·lustri el cicle de l'aigua utilitzant micro:bit i l'entorn de programació MakeCode. A través d'aquest projecte, l'alumnat explora les diverses etapes del cicle, com ara evaporació, condensació, precipitació i infiltració, mitjançant micro:bit i l'entorn per blocs MakeCode, introduint-se així en el món de la programació per finalment construir una maqueta amb materials variats, com una caixa de sabates.
Durada:
De 16 a 21 hores
Àrea de coneixement:
Tecnologia i Digitalització
Etapa educativa:
Educació Secundària
Objectius
- Comprendre els diferents estats de l’aigua.
- Recollir informació del cicle de l’aigua a partir de diferents fonts i recursos.
- Conèixer el funcionament de la placa micro:bit i de l’entorn de programació MakeCode.
- Programar la placa micro:bit i diferents components electrònics amb l’entorn digital MakeCode.
- Utilitzar diferents estructures de programació.
- Construir una maqueta que simuli el cicle de l’aigua.
Recursos
- micro:bits
- Components electrònics i cablejat
- Cargoleria
- Làmines de cartró
- Elements de fixació (Brides, cintes aïllants i gomes elàstiques)
- Material per a manualitats (Làmines goma EVA, cartolines, etc.)
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Reviews
There are no reviews yet.