Ets a Inici > SHERPA > Projecte STEAM: Disparats
Descripció
Descripció de la situació d’aprenentatge
Explora les lleis de Newton mentre enlaires un coet propulsat per aire i aigua. En aquesta situació d'aprenentatge, l'alumnat integra coneixements i habilitats relacionades amb la tecnologia, les matemàtiques i la física per construir i programar en blocs un coet amb un sistema de paracaigudes mitjançant el treball per reptes i una guia pas a pas. Des de l'enlairament fins l'aterratge, recull dades sobre l'alçada màxima assolida, la durada del vol, les velocitats i les acceleracions de pujada i baixada gràcies a la micro:bit, la seva capacitat de comunicació ràdio i el sensor acceleròmetre que té integrat.
Durada:
De 15 a 21 hores
Àrea de coneixement:
Tecnologia i Digitalització
Etapa educativa:
Educació Secundària
Objectius
- Comprendre el funcionament bàsic d’un coet d’aigua i un paracaigudes.
- Dominar el funcionament bàsic de la placa micro:bit i de l’entorn de programació MakeCode.
- Desenvolupar programes amb MakeCode, la placa micro:bit i els seus components interns i externs.
- Aprendre els factors principals que influeixen en el disseny d’un coet d’aigua.
- Aplicar les fases de desenvolupament d’un projecte tecnològic.
- Recol·lectar dades amb micro:bit en diferents experiments amb un coet d’aigua per a extreure resultats i conclusions.
- Documentar el procés d’elaboració d’un projecte i presentar els resultats del mateix creant un pòster científic.
Recursos
- micro:bits
- power:bits
- Components electrònics i cablejat
- Làmines de cartró
- Envasos de cartró
- Material per a manualitats (pals plans de fusta, fil de cotó, etc.)
- Plataforma de llançament
T’INTERESSA?
Per implementar aquesta situació d’aprenentatge a la teva aula, omple
el següent formulari i ens posarem en contacte amb tu per assessorar-te.
Ressenyes
Encara no hi ha ressenyes.