Descobreix el potencial de Cutebot: tres situacions d’aprenentatge per a l’aula

| | | |
Ets a Inici > Blog > Descobreix el potencial de Cutebot: tres situacions d’aprenentatge per a l’aula

Molts centres ja disposeu del robot Cutebot, però encara no heu trobat el moment per integrar-lo plenament a les vostres classes. Aprofita i comença a treure-li tot el potencial!

Tant si és el teu primer contacte amb aquest recurs com si ja l’has provat de manera ocasional, el Cutebot pot convertir-se en una eina clau per a enriquir l’aprenentatge de l’alumnat de manera divertida i valuosa.

En aquest article, t’expliquem com pots integrar-lo fàcilment a les teves classes amb les situacions d’aprenentatge SHERPA.

Per què utilitzar el Cutebot a l’aula?

El Cutebot és un robot programable amb micro:bit que permet treballar conceptes essencials de programació, com el control del moviment i l’ús de sensors, mentre es fomenten competències com la resolució de problemes, el pensament crític, la creativitat i el treball en equip.

La seva versatilitat permet dur a terme tant activitats senzilles com projectes més complexos, segons el nivell i les necessitats de l’alumnat, facilitant l’aprenentatge en programació i robòtica d’una manera motivadora i flexible.

Situacions d’aprenentatge SHERPA amb el robot Cutebot

Si busques una manera fàcil i estructurada d’integrar el Cutebot a les teva programació, t’ho posem fàcil! Sabem que el temps i els recursos són limitats, i per això, a make+learn, hem creat un conjunt de situacions d’aprenentatge que pots implementar de forma immediata. Aquestes activitats estan dissenyades perquè, tant si és la primera vegada que fas servir el Cutebot com si ja l’has provat, puguis treure-li tot el rendiment i transformar l’experiència d’aprenentatge del teu alumnat.

El nostre objectiu és que no hagis de dedicar hores a planificar o cercar recursos: cada situació d’aprenentatge inclou tot el que necessites, des de guies docents pas a pas, presentacions interactives o documents de treball per a l’alumnat, fins a instruments d’avaluació, perquè el procés sigui fluït i senzill. Amb aquestes situacions d’aprenentatge, podràs presentar conceptes de programació i robòtica d’una manera estructurada i alineada amb el currículum, sense importar el nivell d’experiència prèvia en tecnologia.

A més, sabem que cada aula és única, per això les nostres propostes són flexibles. Totes les situacions d’aprenentatge SHERPA estan dissenyades amb una estructura que facilita l’ensenyament i permet adaptar-les a les necessitats del teu grup.

A continuació, et presentem tres propostes que podries implementar:

  • “Olimpíades de robòtica”: Al llarg de les activitats d’aquesta situació d’aprenentatge, l’alumnat aprèn a controlar el moviment del robot Cutebot i a programar els seus sensors per evitar obstacles, seguir línies i completar circuits amb precisió. Aquesta experiència els permet desenvolupar habilitats com el pensament computacional i la resolució de problemes, mentre cooperen i treballen en equips per arribar a la meta.


  • “Robot al rescat”: En aquest projecte, l’alumnat es posa a la pell d’un equip de rescat, programant el robot Cutebot per superar tres reptes: moviment bàsic en circuit, control remot mitjançant ràdio i, finalment, una operació de rescat amb una pinça robòtica. Amb aquests desafiaments, aprèn a controlar motors, programar la comunicació a distància i coordinar un braç robòtic per a una missió d’esquivar obstacles i recuperar objectes. Aquesta situació d’aprenentatge permet al grup aplicar conceptes clau de programació en un context emocionant i pràctic.


  • “Torneig Robot-sumo”: En aquesta situació d’aprenentatge, l’alumnat prepara els seus robots Cutebot per participar en un emocionant torneig de sumo. Després d’aprendre a programar els sensors i estructures de control, cada equip dissenya estratègies i adapta el robot per detectar i enfrontar el contrincant dins del ring. Aquest repte combina programació, treball en equip i creativitat, fomentant la cooperació i el respecte en un entorn de competició que permet aplicar els coneixements de robòtica d’una forma divertida i pràctica.


Aquestes situacions d'aprenentatge no només fan que sigui més fàcil integrar el Cutebot a les teves classes, sinó que et permeten fer-ho d'una manera significativa, amb activitats que estan pensades per captivar l'alumnat i potenciar les seves habilitats tecnològiques i de treball en equip. A més, podràs centrar-te en allò que realment importa: oferir una experiència educativa enriquidora i atendre les necessitats del teu alumnat.

Gaudeix amb el robot Cutebot a l’aula

A make+learn sabem que el teu temps és valuós. Per això, les situacions d’aprenentatge SHERPA inclouen tots els recursos que necessites: guies docents, presentacions interactives, materials per a l’alumnat i instruments d’avaluació, entre d’altres. Tots dissenyats per agilitzar la teva feina a l’aula.

Amb les situacions d'aprenentatge SHERPA, no només tens accés a continguts i sabers ben estructurats i alineats amb el currículum, sinó també a un Sherpa, un membre especialitzat de l’equip de make+learn que t’orientarà i et donarà suport si ho necessites. Aquest suport online personalitzat t’ajudarà a resoldre dubtes, adaptar les activitats a les teves necessitats i garantir que l’experiència sigui un èxit a l’aula.

Aprofita aquesta oportunitat per integrar el Cutebot a la teva aula i treu el màxim rendiment d’aquest recurs. Visita el nostre catàleg de situacions d’aprenentatge a la web o contacta amb nosaltres per rebre més informació i descobrir com podem ajudar-te a fer de la robòtica una experiència motivadora i exitosa.

Equip make+learn

Entrada similar