Has provat de programar la micro:bit amb Scratch 3.0?

És possible que alguna vegada hagis sentit limitacions a l’hora de treballar la programació a l'aula perquè disposes d’alguns recursos i materials molt concrets, però i si els combines? Existeixen plaques, com la micro:bit dissenyades perquè aprendre a programar sigui fàcil, divertit i a l'abast de tothom.

Avui volem parlar-vos de la possibilitat de programar la placa micro:bit amb l'entorn de programació Scratch 3.0. Una opció molt interessant per a crear invents genials i ampliar horitzons mentre ens divertim a través de la programació.

Scratch i micro:bit

L’entorn de programació Scratch 3.0 inclou una extensió per a treballar amb micro:bit. Aquesta ens permet guanyar en interacció ja que ens dóna l’oportunitat de combinar part de la funcionalitat de la placa micro:bit (botons, LEDs, acceleròmetre i connexió als pins 0, 1 i 2) amb les possibilitats d'Scratch com personatges, sons, dibuix en pantalla, vídeo o música.

Per a poder començar a programar amb Scratch i micro:bit és necessari un ordinador per a instal·lar en la placa un programa específic. T’expliquem pas a pas com fer-ho amb Windows!

Pas 1. Descarrega i instal·la Scratch Link.
https://downloads.scratch.mit.edu/link/windows.zip

Pas 2. Inicia Scratch Link i assegura't que està executant-se. Hauria d'aparèixer a la barra d'eines.

Pas 3. Connecta la micro:bit a l'ordinador amb un cable USB.

Pas 4. Descarrega aquí el fitxer Scratch micro:bit HEX.

Pas 5. Arrossega i deixa anar el fitxer HEX a la teva micro:bit.

Pas 6. Encén la placa micro:bit via USB o amb una bateria.

Pas 7. Accedeix a l’editor d’Scratch.

Pas 8. Afegeix l'extensió de micro:bit.

Pas 9. Comprova que tens el bluetooth del teu ordinador encès.

Pas 10. Emparella la micro:bit amb el teu ordinador. Assegura’t que el codi que mostra la micro:bit és el mateix.

Experiències a l’aula amb Scratch i micro:bit

Com bé hem dit en altres ocasions, per a Make&Learn la placa micro:bit és un gran recurs per a introduir la programació a l'aula. Igual que disposem de recursos gratuïts, experiències educatives i Projectes STEAM que utilitzen aquesta tecnologia amb l'entorn de programació per blocs, MakeCode, o l'entorn de programació en codi Python, aquest curs hem anat un pas més enllà. Amb l'objectiu de donar a conèixer algunes possibilitats més de la placa, i alhora apropar més aquesta tecnologia a l'aula de primària, hem creat noves experiències i Projectes STEAM. Aquests et permetran integrar Scratch i micro:bit a l'aula i ensenyar i aprendre de forma divertida.

PERSEVERANCE A MART AMB MICRO:BIT

Vols construir el teu propi comandament i fer arribar el robot Perseverance a Mart? A partir d’una presentació interactiva basada en el treball per reptes, t’iniciaràs a la programació de la placa micro:bit amb l’entorn Scratch 3.0 per a superar diferents missions: recol·lectar meteorits, controlar el moviment d’una nau i esquivar asteroides fins a arribar a Mart.

Nivell: Des de Cicle Mitjà de Primària

Temporització: 10-12 hores

Material: Cronograma, guies docents, presentació interactiva, rúbrica d’avaluació i recursos gràfics.

No et perdis les experiències i projectes de Make&Learn. Et proporcionem els kits i el material didàctic necessari per a dur-los a terme a l’aula. Contacta amb nosaltres per a més informació!

Equip M&L