Projecte STEAM Cicle de l’aigua a l’Institut Pous i Argila

|
Ets a Inici > Blog > Projecte STEAM Cicle de l’aigua a l’Institut Pous i Argila

Aquest any les professores Anna Dorca i Mireia Ylla han implementat a les aules de 1r d’ESO de l’Institut Pous i Argila el Projecte STEAM: Cicle de l'aigua, un projecte interdisciplinar de ciències i tecnologia!

Els Projectes STEAM del programa educatiu SHERPA, omplen l'aula de materials i activitats que desperten vocacions científico-tecnològiques. Amb aquests, aconseguim apropar les disciplines STEAM a l’alumnat amb projectes reals i itineraris d’aprenentatge vivencials que estimulen la creativitat, l’autonomia, la resolució de problemes i el treball en equip.

D'una forma dinàmica i manipulativa, a l’Institut Pous i Argila de Manlleu, han integrat coneixements i habilitats relacionades amb el procés tecnològic, el dibuix tècnic i artístic i l'ús d'eines a l'aula de tecnologia, a més de la programació en blocs amb micro:bit i MakeCode. Tot amb l’objectiu de treballar les diferents fases del cicle de l'aigua.

Alumnes de 1r d'ESO amb el Projecte Cicle de l'aigua

Les professores que han implementat el Projecte STEAM Cicle de l’aigua a aquest centre han parlat amb nosaltres i ens han explicat de primera mà la seva experiència.

Pregunta (P): Què us va motivar a implementar el Projecte STEAM Cicle de l’aigua a l’aula? Ha complert les vostres expectatives?

Resposta (R): A l’Institut estem en un projecte Erasmus+ en el qual treballem temes relacionats amb medi ambient i en concret de l’aigua. Volíem aplicar les STEAM i buscàvem un projecte transversal que combinés la Ciència i la Tecnologia a l’aula, ja que a 1r d’ESO treballem les dues matèries de manera conjunta. El Cicle de l’aigua està a dins del currículum de 1r d’ESO.

P: Com treballàveu abans el cicle de l’aigua?

R: A través del llibre digital o altres anys s’havia entomat des de l’àmbit de Socials.

P: Com ha rebut i viscut l’alumnat aquest projecte?

R: Els hi ha agradat molt perquè es tracta d’un projecte que implica molta manipulació i és molt vivencial. Molt alumnat comenta que li agrada divertir-se construint.

P: Aplicar aquest projecte a l’aula ha estat fàcil?

R: La part de construcció de la maqueta ha estat fàcil perquè estava molt ben pautada i l'alumnat ha pogut seguir-ho de manera autònoma. Respecte a la part de programació i de circuits elèctrics, ha estat més difícil ja que és necessari explicar pas a pas com utilitzar les diferents instruccions de programació de la placa microbit.

P: Quins beneficis destacaríeu de projectes com aquest? Quines idees, valors i ensenyaments busqueu transmetre amb aquest tipus de projectes?

R: Aquest projecte permet treballar de manera cooperativa i autònoma. L’aprenentatge és entre iguals, permet l’autoavaluació i la coavaluació (el projecte permet que alumnat amb més domini de programació pugui ajudar als que tenen més dificultat). Fent que tots i totes es sentin part del projecte.

També fomenta la creativitat tot combinant el treball manual, la programació i conceptes de ciències i tot dins del procés tecnològic.

Des de make+learn dissenyem projectes tant per a primària com per a secundària. Conèixer l’experiència i escoltar al professorat que els duu a terme a l’aula és fonamental per l’equip per a continuar millorant i creant-ne de nous.

Al nostre web pots conèixer tots els nostres Projectes STEAM i, si t’interessen, posar-te en contacte amb nosaltres per provar d’implementar-los a l’aula. Ens encantarà saber també la teva experiència a l’aula.

Equip make+learn

Entrada similar